Mette Klausholt Svolgaard

Portræt af dagplejer Mette Klausholt Svolgaard

Jeg hedder Mette Svolgaard og er fra 1972. Jeg bor sammen med min mand Jens Ole. Vi har tilsammen 4 voksne børn, som er flyttet hjemmefra.

Jeg har i mange år været skolelærer, men også tidligere dagplejer i Stoholm.

Vi bor i hus i Stoholm by, med stor terrasse og have, som børnene kan lege i.

Legeværelse hos dagplejer Mette Klausholt Svolgaard

Når man kommer ind i baggangen, er der garderobe plads, pusleplads og wc. I tilknytning til det, ligger legeværelset, hvor vi også spiser.

Vi har 2 hunde, som vil opholde sig i den anden ende af huset i min åbningstid.

I min dagpleje er der ro og genkendelighed. Jeg arbejder ud fra dagplejens pædagogiske læreplaner og lægger stor vægt på, at børnene bliver klar til de udfordringer, de møder og at det enkelte barns behov bliver opfyldt For mig er det vigtig at give tid, ro, omsorg og tryghed til det enkelte barn.

Jeg vil møde børnene lige hvor de er, og skabe et trygt og genkendeligt miljø for dem.

Vi vil forsøge at komme ud hver dag, hvis vejret tillader det. Enten leg herhjemme, eller en gåtur på legepladsen, op i skoven, ned og se på køerne eller toget.

Pusleplads ved dagplejer Mette Klausholt Svolgaard

Dagligdagen:

Mens alle børn møder ind om morgenen, vil vi lege, læse i bog og høre musik indtil formiddagsmaden indtages.

Herefter vil vi gå ud og lege eller på tur.

Når vi har leget, er vi klar til frokost, hvor børnene vil hjælpe til med borddækning i det omfang de kan.

Efter maden, gøres der klar til middagssøvnen.

Når børnene vågner serveres eftermiddagsmaden, herefter leger vi enten inde eller ude indtil det er tak for i dag.

Vi deltager i legestue en gang i ugen, på disse dage møder børnene ind og hentes der.

Dagplejepædagog

Helle Juelsgaard Jepsen tlf. 30858985

Forældresamarbejde

Jeg ønsker en åben og ærlig dialog, med gensidig respekt. At vi har tillid til hinanden, og at vi begge veje kommer og spørger, hvis der er noget vi undres over.

Sovetid

Børns søvn er individuel, og der laver jeg aftaler med det enkelte barns forældre. Der vil være mulighed for en formiddagssøvn for de børn, som har behov for dette.

Praktisk information

Hos mig kan jeres barnevogn stå i carporten i hverdagene. Den tages med hjem i weekenden. Barnevognen skal indeholde madras, lagen, dyne, pude og godkendt sele. Samt fluenet og regnslag.

Der vil være plads til en taske i min indgang. I tasken skal være udendørs tøj og fodtøj efter årstiden, samt 2 sæt skiftetøj. Tasken tages med hjem i weekenden.

I må gerne levere en pakke bleer af gangen, samt vådservietter/skumklude.

Vi snakker om der er andre ting, til kontaktmødet.

Legestue vil være en gang i ugen. Disse dage, skal i bringe og hente jeres barn der, og selv medbringe taske og barnevogn.

Skulle det ske jeg bliver syg, vil i få besked fra dagplejekontoret, og i ville kunne hente barnevogn og taske i min carport.

Mine åbningstider er:

Mandag:  kl. 06.30 - 16.25