Jane Søgaard

Hej og velkommen til min dagpleje.

Mit navn er Jane og jeg er født sidst i 1981 og jeg har været dagplejer siden august 2020. Jeg bor i et parcelhus i Stoholm på Kærvej, som er en lukket villavej. Ud over mig bor her også min mand, Thorbjørn og vores 2 drenge, Christian som er fra 2008 og Oscar som er fra 2010.

Jeg er i 2008 uddannet som pædagog og i 2019 blev jeg uddannet som socialrådgiver.

I min fritid er jeg meget sammen med familien og vi tager stor del i vores drenges sports interesser.

Det som jeg ligger stor vægt på i dagplejen hos mig er tryghed og nærvær hos det enkelte barn. Det er vigtigt for mig, at jeg er med til at barnet får en tryg hverdag. Derfor uddeler jeg gerne masser af knuser ud til hvert enkelt barn der kommer hos mig, både som fast barn, men også som gæstebarn. Ud over dette ligger jeg også vægt på, at det enkelte barn skal gøre de ting som barnet selv kan, med hjælp og vejledning fra mig på en omsorgsfuld måde.

Legeområde

I min dagpleje kommer I ind i entreen, hvor der er knager til børnenes overtøj og tasker og en kasse til hvert barn, hvor der kan være skiftetøj, vanter, sut og eventuelt sovedyr. På badeværelset er der skifteplads ved siden af håndvasken. Over puslepladsen har børnene hver en kasse til bleer, klude med mere.

Børnene har legeområde i et hjørne i stuen, men må bevæge sig rundt i stue, køkken og gang. Jeg har altid 2 stole til at stå i mit køkken, så de kan følge med, når jeg finder mad til dem.

Som nævnt har jeg to drenge, som er rigtig glade for de børn der kommer i huset. Når de har fri fra skole er de ofte at finde inde i stuen hos børnene. Børnene er velkomne til at banke på ind til deres værelser, når de er hjemme.

Jeg har en lukket have, hvor der er en stor terrasse med sandkasse, lille rutsjebane og scootere. Der er en stor græsplæne, hvor der er en nedgravet trampolin. Derudover er der et hjørne med forskellige frugtbuske der gerne må smages på i bær sæsonen.

Dagligdagen

En dagligdag hos mig starter med at børnene hygger og leger indtil ca. kl. 9.00, hvor jeg serverer formiddags mad, som oftest er boller og frugt. Derefter bliver børnene skiftet og vi går som regel ud og leger i haven eller vi går en tur i byen. Vi går ind omkring kl. 11.00, hvor vi vasker hænder og derefter leger børnene mens jeg finder middagsmad, som oftest er rugbrød og grøntsager. Der kan være dage, hvor jeg laver varmt mad til dem. Derefter bliver de igen skiftet og så bliver de puttet. Når børnene vågner, leger vi igen og omkring kl. 14.30 – 15.00 får de eftermiddagstid som kan være boller og igen frugt. Derefter er vi igen i gang med leg.

Vi hører meget musik i løbet af dagen og vi synger meget. Der er dage, hvor vi prøver at lave noget kreativt efter formiddagsmaden, som passer til den alder som barnet har.

Dagplejepædagog

Helle Juulsgaard Jeppesen tlf. 30858985

Forældresamarbejde

For mig er et forældresamarbejde rigtig vigtigt. Vi behøver ikke altid være enige, men der skal være gensidig respekt.

Til et for besøg udleverer jeg en seddel, hvor der står hvad jeg gerne vil have hos mig, og hvor jeg kort beskriver mig selv.

Jeg tager mig, så vidt det er muligt, tid til forældrene hver morgen og hver eftermiddag.

Det jeg forventer af forældrene er, at de respektere mine åbningstider og at de kommer ind i mit hjem, hvor min familie er. Derudover forventer jeg, at forældrene har tiltro til mig og tiltro til at jeg vil deres barn det bedste.

Sovetid

Som udgangspunkt vækker jeg ikke børnene. Men når det er sagt, er jeg altid villig til at gå i dialog med forældrene omkring det.

Ved de børn som stadig har et behov for at sove 2 gange om dagen, kommer selvfølgelig til det. Ellers sover børnene fra ca. kl. 12 til de vågner.

Børnene sover i vores tidligere garage, hvor de står med en god afstand til hinanden. Der er mulighed for, at barnet kan sove på en madras inde, når barnet nærmer sig de 3 år.

Praktisk information

Som tidligere nævnt udleverer jeg en seddel på, hvad jeg gerne vil have til rådighed hos mig.

Jeg vil gerne have bleer, skumklude og stofbleer til når jeg skifter barnet. Derudover vil jeg gerne have mindst et ekstra sæt tøj og udetøj der passer til årstiden.

I skal også medbringe barnevogn med dyne, godkendt sele, fluenet og regnslag. Barnevognen må stå hos mig fra mandag til fredag. Hvis barnet sover inde har jeg en madras, men dyne, pude og lagen skal medbringes.

I tilfælde af at jeg er syg, vil det være muligt at komme og hente tingene og hvordan det bliver aftaler vi løbende, men det skal fungere for begge parter.

De dage vi skal i legestue, skal barnet afleveres og hentes der. I skal medbringe barnevognen, overtøj der passer til dagen og en taske med bleer og vådservietter.

Åbningstider

Mine åbningstider er: