Bente Hanghøj Christensen

Mit navn er Bente Hanghøj Christensen, jeg er gift med Per og sammen har vi 2 voksne børn, som begge er flyttet hjemmefra. Jeg er 58 år og har været dagplejemor i 23 år. Jeg er meget glad for mit arbejde og jeg elsker at kunne være med til at udvikle børnene og give dem egenskaber som de kan tage med sig videre i livet.

I 2019 gennemførte jeg et mindfulness kursus og er nu certificeret Mindful dagplejer.

I min praksis vægter jeg at have fokus på det enkelte barn og dets udviklingspunkter. Jeg brænder især for sprog, udeliv, motorik og mindfulness.

Som person er jeg meget omsorgsfuld og mit overordnede mål er at give børnene en tryg og stabil hverdag, hvor vi har fokus på sjove og udviklende lege og aktiviteter, både udendørs og indendørs.

Bentes hus

Min mand og jeg bor i et parcelhus i Daugbjerg by. Hjemmet er røgfrit og vi har ingen husdyr.

Vi har en stor indhegnet baghave, med både sandkasse, legehus, gynger og rutsjebane, her er der masser af plads til at boltre sig på.

I min dagpleje bruger vi rigtig mange timer udendørs.

Indenfor har jeg et stort legeværelse, som kun bliver brugt i dagplejen. Udover det må børnene også lege i gangen og i køkkenet.

Dagligdagen

Legeplads

En dagligdag i min dagpleje består af faste rutiner, da jeg mener det er vigtigt for børnene, at der er faste rammer. Vi spiser formiddagsmad ca. kl. 8.30. Derefter laver vi aktiviteter enten ude eller inde, dette kan være f.eks. i form af motorik, sprog, sanglege med fagter, lære naturen at kende, se på dyr eller noget kreativt.

I nærheden ligger en dejlig lille skov, hvor vi tilbringer rigtig mange timer om formiddagen.

Der ligger også en bondegård i nærheden, som vi ofte besøger.

Tit smører vi madpakker og tager på tur til Daugbjerg Dås eller på legepladsen ved stadion.

Ca. 11.30 spiser vi frokost. Frokosten kan både bestå af kold og varm mad, samt grøntsager. Børnene hjælper tit og ofte med til at tilberede maden og hjælper med at dække bord. Efter frokosten er det tid til en middagslur. Ca. 14.00 – 15.00 spiser vi eftermiddagsmad. Derefter er der leg og aktiviteter indtil børnene bliver hentet.

En gang om ugen deltager vi i heldags legestue sammen med andre dagplejere i legestuen i Mønsted. Derudover er vi til gymnastik i hallen en gang om måneden, ligesom vi også besøger børnehuset i Mønsted en gang om måneden. Ca. 6 gange i løbet af foråret og 6 gange i løbet af efteråret er vi til salmesang i Mønsted kirke.

Vi har også faste traditioner til fastelavn, påske, halloween og jul. Den 2. onsdag i maj er det dagplejedag, hvor vi mødes med kollegaer og laver forskellige aktiviter, ligesom vi også mødes fredag i uge 41 hvor der er motionsdag.

Dagplejepædagog

Maria Abild Mathiasen tlf. 61890630

Forældresamarbejde

• Jeg sætter stor pris på et godt forældresamarbejde, hvor der er gensidig respekt og hvor vi kan være åbne og ærlige overfor hinanden.

• Jeg prioriterer en god dialog med forældrene højt.

• Jeg vil meget gerne vide inden kl 8.30, hvis jeres barn ikke kommer, eller kommer senere den pågældende dag. Dette af hensyn til formiddagens aktiviteter.

Sovetid

Jeg vurderer behovet for søvn hos det enkelte barn i samarbejde med forældrene.

Praktisk information

• For at vi kan udfolde os på alle måder, som vi har lyst til i hverdagen, er det vigtigt at I husker tøj, som passer til årstiderne.

Taskens indhold: f.eks. Fodtøj ( gummistøvler , sko, sandaler, hjemmesko ) overtøj passende til årstiderne : ( flyverdragt , regntøj , varmt tøj, sol hat m.m. ( mindst et sæt rent skiftetøj )

Jeg har en hylde til hvert barn, hvor tasken kan stå. Så I behøver ikke tage tasken med frem og tilbage hver dag.

I skal selv medbringe bleer / vaskeklude. Det er fint med en pakke af gangen. Så skal jeg nok sige til i god tid, når der skal nye forsyninger til.

Desuden husk at medbringe sut eller andet, som barnet føler sig tryg ved + barnevogn med godkendt sele, dyne, pude, regnslag og insekt net. Barnevognen behøver I ikke tage med frem og tilbage hver dag. Den kan stå i fyrrummet, hvor der er lunt og tørt. (dog skal den med hjem i weekenden)

• Hvis jeg bliver syg, bliver I ringet op tidligt om morgenen fra dagplejekontoret. Her vil I få tilbudt en gæsteplejeplads til jeres barn. Som regel ved en af de kollegaer, der kender barnet og omvendt.

I kan altid hente tasken og barnevognen her hos mig og medbringe det til gæsteplejeren. Husk også bleer og gæsteplejekort.

Jeg stiller tasken i barnevognen i vores fyrrum.

• Når vi er i heldagslegestue, skal I selv sørge for, at taske og barnevogn kommer med frem og tilbage.

Vi er i legestue på Bryrupvej 4 i Mønsted. Her møder barnet ind til sædvanlig tid, ligeså med afhentning.

Åbningstider

Mandag: 6.30 – 16.30